|
|
|
|
|
|
1.Valladolid-Spania (2-6
noiembrie 2009)
La prima intinlire de proiect au
participat parteneri din Cipru, Estonia, Germania, Grecia, Ungaria, Italia,
Lituania, Spania si Romania. Liceul nostru a fost reprezentat de prof.
Popa Liviu Mircea ( coordonator de proiect), si de prof. Terente Vladimira.
Partenerii din Polonia si din Marea Britanie nu au participat din cauza
unor probleme financiare. Aceste probleme s-au rezolvat intre timp si
cele doua scoli din tarile respective vor fi partenere in cadrul proiectului.
Coordonatorul proiectului este Grecia. Partenerii din Italia si Cipru
vor realiza website-ul proiectului.
In prima zi a intinlirii de proiect am vizitat Liceul Rio Duero, gazda
noastra. Am fost primiti de directorul liceului si de autoritatile locale.
Prima tema a proiectului a fost o dezbatere legata de sistemele educationale
din tarile partenere, urmata de vizualizarea unor prezentari PowerPoint
ale acestor sisteme. In timpul discutiilor, s-au analizat diferentele
si asemanarile dintre sistemele de educatie ale tarilor partenere.
Dupa aceasta dezbatere, am vizitat Scoala Tehnica ,,Juan de Herrera”
din Valladolid, unde am fost intimpinati de directorul scolii. Acesta
ne-a prezentat specificul scolii cit si baza materiala.
In ziua urmatoare, am participat la activitati in cadrul proiectului cu
tema ,, Jurnal de festivitati in tarile noastre si Ziua Nationala “.
S-a vorbit despre importanta zilei nationale in fiecare tara si despre
alte sarbatori( religioase si laice).
Dupa aceasta activitate, am vizitat Guvernul Regional si Colegiul Tehnic
,, Santa Espina’ unde am discutat cu autoritatile locale despre
proiectul nostru.
In ziua urmatoare, am vizitat Liceul si faimoasa Universitate din Salamanca.
Aici a avut loc o dezbatere in care s-au discutat lucruri legate de vizita
urmatoare, vizita care va avea loc in Cipru ( 10-14 Ianuarie 2010). De
asemenea, s-a stabilit orarul celorlalte intinliri de proiect. Astfel,
liceul nostru va avea placerea de a gazdui a treia intinlire de proiect
in luna martie a anului viitor.
S-au mai discutat tematica si activitatile urmatoare in cadrul proiectului.
Astfel, tema de proiect pentru urmatoarea intinlire este ,,Traditii de
nunta”. De asemenea, s-a stabilit formarea unui grup de lucru (elevi
si profesori) pe Facebook pentru o comunicare rapida cu privire la temele
de proiect.
In concluzie, consider ca aceasta intinlire a fost o experienta utila
pentru promovarea liceului nostru. Cred ca am cunoscut oameni diferiti
si interesanti cu care am interactionat si colaborat foarte bine.
Sper ca aceste schimburi culturale sa duca la o mai buna cunoastere a
diferentelor si asemanarilor intre scolile partenere, la toleranta si
buna intelegere.
SUS
2.Nicosia-Cipru (10-14
ianuarie 2010)
Seara:La a doua întâlnire de proiect au participat parteneri
din toate tarile implicate: Cipru, Estonia, Germania, Grecia, Ungaria,
Italia, Lituania, Polonia, Marea Britanie, Spania si România. Liceul
nostru a fost reprezentat de prof. Popa Liviu Mircea ( coordonator de
proiect), prof. Vasile Mariciuc (director al liceului), prof. Gabriel
Matei, prof. Onica Florin si elevele Secuianu Alina Andreea si Chiriac
Andreea.
În seara zilei de 10 ianuarie a avut loc o prima întâlnire
a profesorilor participanti, în sala de conferinte a hotelului Classic,
unde echipele de proiect s-au cunoscut reciproc. În ziua urmatoare
au avut loc primirea oficiala la Liceul Acropolis Gymnasium, gazda din
Cipru, turul scolii si o vizita de studiu în orasul vechi, unde
profesorilor si elevilor participanti le-a fost prezentata cea mai veche
scoala din capitala Ciprului, Pagkyprion Gymnasion, fondata în 1812,
echipa de proiect vizitând si muzeul impresionant al acestei institutii.
Dupa-amiaza si seara elevii au participat la repetitia festivitatii finale,
iar profesorii s-au întâlnit în cadrul primei sesiuni
de lucru si au clarificat anumite amanunte organizatorice legate de proiect,
discutându-se propunerile fiecarei echipe.
Pe tot parcursul întîlnirii din Cipru elevii au participat
la activitati organizate la liceul gazda, conform orarului 8.00-18.00,
exceptie facând perioadele de timp care au cuprins vizitele de studiu
si repetitiile pentru festivitatea finala.
Ziua a treia a marcat o vizita de studiu în satul traditional Lefkara,
la Museum of Folk Art, Embroidery and Silversmithing. În cadrul
celei de-a doua sesiuni de lucru s-au discutat tematica si activitatile
urmatoare în cadrul proiectului, si s-a initiat discutia despre
întâlnirea urmatoare, care va avea loc în România.
Tema întâlnirii pe care o vom gazdui va fi „Private
festivities”, accentul va fi pus pe traditiile legate de botez,
iar câteva echipe vor prezenta în completare materiale legate
de nunta si înmormântare.
În intervalul orar 8.30-14.00 al celei de-a patra zile a avut loc
„Seminarul de bucatarie traditionala”, unde elevii implicati
au gatit un fel de mâncare traditional din tara respectiva. Echipajul
nostru (alcatuit din elevele Secuianu Alina si Chiriac Andreea) a gatit
o tochitura moldoveneasca. Seara a avut loc festivitatea finala, în
care fiecare tara a avut fie un moment de prezentare a traditiilor legate
de nunta (în PowerPoint), fie un moment artistic. Germania a abordat
umoristic tema nuntii într-o sceneta, tara gazda a prezentat toate
momentele nuntii traditionale, actori fiind elevii. Echipa noastra (în
formula completa) a interpretat patru cântece traditionale de nunta.
În data de 14 ianuarie profesorii au asistat la ore de curs la liceul
gazda, dupa care au fost definitivate amanuntele legate de întâlnirea
din România.
SUS
3.Negresti-Romania
(20-24 martie 2010)
La
cea de a treia întâlnire de proiect desfasurata la Grupul Scolar Industrial
,,Nicolae Iorga", Negresti, Judetul Vaslui, au participat parteneri din
noua tari: Grecia ( coordonator de proiect), Spania, Germania, Italia,
Cipru, Polonia, Marea Britanie, Estonia si Lituania. Au fost prezenti
un numar de 22 de profesori si 13 elevi din tarile participante. Elevii
au fost gazduiti de colegii lor din România. Echipa liceului nostru a
fost reprezentata de urmatorii: Vasile Mariciuc (director), Doina Mihai(director
adjunct), Gabriel Matei, Florin Onica, Danea Manea, Mioara Vieru, Eremei
Pavel, Mona Calciu, Vladimira Terente si Popa Liviu (coordonatorul echipei
de proiect.
Tema
întâlnirii a fost legata de traditii si obiceiuri de botez, nunta si înmormântare.
Astfel, dupa primirea oficiala, s-a trecut la desfasurarea activit??ilor
propuse în cadrul calendarului de activitati. Au fost organizate doua
workshop-uri pentru participanti: elevii au învatat dansuri traditionale
romanesti (,,Brasoveanca" si ,,Hora moldoveneasca", coordonati de prof.
Dana Manea), dupa care, împreuna cu profesorii, au confectionat cutii
de cadouri pentru nunta si botez. Au fost prezentate si materiale promotionale
ale tarilor participante, care vor fi expuse în Sala Comenius, unde fiecare
tara partenera este reprezentata.
Dupa
aceasta, s-a trecut la vizitarea a doua biserici din orasul nostru : Biserica
Ortodoxa ,,Sfântul Spiridon" si Biserica Baptista unde preotii, respectiv
pastorul bisericilor au prezentat lacasurile de cult si taina botezului
la comunitatea ortodoxa si baptista. A urmat o sedinta de proiect unde
s-au discutat chestiuni legate de buna desfasurare a proiectului.
În cea de a doua zi a întâlnirii de proiect a fost organizata o vizita
educationala în Nordul Moldovei. Scopul acestei vizite a fost vizitarea
manastirilor ortodoxe Agapia, Varatec, Secu si Neamt. Astfel, participantii
au putut descoperi traditiile monahale românesti si potentialul de mediu
natural al Nordului Moldovei.
În
ultima zi a întâlnirii de proiect, profesorii participanti au vizitat
"Muzeul de Istorie" din Vaslui, Liceul ,,Mihail Kogalniceanu" si Consiliul
Judetean Vaslui unde au fost întâmpinati de oficialitatile judetului.
La aceastaîntâlnire s-au discutat problemele cu care se confrunta judetul
nostru, punându-se accent pe dimensiunea educationala. A urmat o alta
sesiune de proiect desfasurata la "Centrul Judetean de Resurse si Asistenta
Educationala", unde s-au discutat detaliile urmatoarei vizite de proiect
care se va desfasura în Estonia în luna Mai. În dupa amiaza zilei de 23
Martie toti partenerii au participat la festivitatea de închidere, care
a fost deschisa de elevii nostri cu pantomima numita ,,Cercul Vietii".
Apoi, fiecare tara a prezentat materiale legate de botez, nunta si înmormântare.
De asemenea, au fost prezentate produsele finale ale întâlnirii, respectiv
dansurile si cutiile de cadou, urmate de un recital sustinut de Ansamblul
Folcloric ,,Firicelul", coordonat de Preot Virgil Dudau. La final, au
fost acordate certificatele de participare.
Consideram
ca vizita colegilor nostri din Uniunea Europeana a fost un prilej pentru
o mai buna cunoastere a diferentelor culturale si a traditiilor romanesti.
De asemenea, elevii nostri au avut sansa sa intre în contact cu alte civilizatii
si obiceiuri. În concluzie, consideram ca vizita de proiect a fost un
real succes, atât pentru liceul nostru cât si pentru comunitatea local?.
SUS
4.Paikuse-Estonia
(18-22 mai 2010)
La cea de a patra întâlnire de proiect desfasurata
la Paikuse Pohikool, Estonia, au participat parteneri din noua tari: Grecia
(coordonator de proiect), Spania, Germania, Italia, Cipru, Polonia, Marea
Britanie, România si Lituania. Liceul nostru a fost reprezentat
de prof. Popa Liviu Mircea (coordonator de proiect), si prof. Gabriel
Matei.
Tema întâlnirii a fost legata de sarbatoarea zilei nationale.
Astfel, dupa primirea oficiala, s-a trecut la desfasurarea activitatilor
propuse în cadrul calendarului de activitati. S-a realizat un tur
al scolii prin care am luat cunostinta cu modul în care elevii scolii
îsi desfasoara activitatea.
A fost organizata o activitate de tip Jeopardy în care fiecare tara
a propus un set de întrebari legate de specificul acesteia. Elevii
au fost împartiti în 6 grupe care au raspuns la întrebarile
selectate de organizatori.
Dupa aceasta, a urmat o sedinta de proiect, unde a fost analizata activitatea
de pâna acum si s-au stabilit câteva repere pentru viitoarele
întâlniri de proiect si temele care urmeaza sa fie realizate.
Apoi a urmat o festivitate în care tara gazda a prezentat un program
artistic cu melodii traditionale, iar celelalte tari participante au prezentat
materialele legate de ziua nationala.
În a doua zi a fost organizata o vizita educationala în capitala
Estoniei unde a fost vizitat centrul istoric, cladirea parlamentului si
a presedintiei (Kadriog) si diferite biserici, atât ortodoxe cât
si protestante. A fost prezentat de asemenea locul unde se desfasoara
un festival national de muzica traditionala.
În ziua urmatoare am fost în Tahkuranna, locul de nastere
al primului presedinte al Estoniei, unde a fost ridicat un monument istoric.
Apoi am vizitat Tolkuse Bog, o regiune naturala unde elevii si profesorii
au putut observa modul în care are loc transformarea unei mlastini
în regiune împadurita. Dupa amiaza a avut loc înca o
întâlnire de proiect unde echipa din Marea Britanie a prezentat
pe scurt programul urmatoarei reuniunii în tara lor. S-au discutat
de asemenea problemele legate de aceasta.
În ultima zi a vizitei am fost oaspetii scolii de politie din Paikuse
unde am avut ocazia sa cunoastem modul în care are loc instruirea
viitorilor politisti, si modul cum a evoluat corpul de politie din Estonia
de-a lungul timpului. Apoi am aflat modul cum se desfasoara instruirea
la nivel universitar în Pärnu College, care face parte din
Universitatea Tartu.
Consideram ca aceasta întâlnire a fost benefica pentru fiecare
dintre tarile participante, întrucât a reusit sa constientizeze
faptul ca indiferent din ce tara am fi, respectam aceleasi valori si avem
aceeasi atitudine în ceea ce priveste sarbatoarea nationala. De
asemenea am avut ocazia de a cunoaste mai multe despre specificul tarii
gazda .
SUS
5.Southampton-Marea
Britanie (14-18 iunie 2010)
La cea de-a cincea întâlnire de proiect desfasurata
la „Oasis Academy: Lord’s Hill”, Southampton, Marea
Britanie, au participat parteneri din noua tari: Grecia (coordonator de
proiect), Spania, Germania, Italia, Cipru, Polonia, Marea Britanie, România
si Lituania. Liceul nostru a fost reprezentat de elevele Apetrei Lidia
si Cojocaru Cristina Stefana, prof. Vasile Mariciuc – directorul
institutiei noastre si prof. Popa Liviu Mircea (coordonator de proiect).
Tema întâlnirii a fost legata de ziua nationala si semnificatia
acesteia.
În prima seara echipele de proiect s-au întâlnit si
au discutat chestiuni legate de buna desfasurare a proiectului. A doua
zi a avut loc primirea oficiala la „Oasis Academy: Lord’s
Hill”, unde am fost întâmpinati de directorul Ian Golding
si echipa de proiect britanica. Dupa aceasta, elevii britanici, într-o
maniera interactiva, ne-au prezentat scoala lor. A urmat o sesiune de
lucru cu profesorii, iar elevii din proiect au participat la orele de
curs.
Pentru a lua contact cu valorile culturale si mai ales istorice ale orasului
Southampton, gazdele noastre ne-au purtat într-un itinerar educational
în locurile cu semnificatie aparte pentru locuitorii orasului, facilitând
astfel posibilitatea unui demers comparativ intercultural. Pentru a aprofunda
aceasta conexiune între natiuni, itinerarul nostru educational s-a
prelungit în ziua urmatoare, realizându-se o extindere a arealului
de cunoastere înspre vecinatatile orasului Southampton, în
special Portsmouth, resedinta marinei regale.
Seara am avut ocazia sa urmarim un spectacol organizat de elevii academiei,
cu titlul Stop the Traffick. Cu acest spectacol, echipa elevilor britanici
a câstigat o serie de premii nationale în cadrul manifestarilor
si concursurilor de gen.
În ultima zi a întâlnirii de proiect au avut loc activitatile
legate de ziua nationala. Liceul nostru a prezentat un material legat
de semnificatia si importanta zilei nationale în România.
Am avut ocazia sa ne îmbogatim cunostintele si orizontul cultural,
observând asemanari si diferente în modul de a sarbatori ziua
nationala în tarile participante. La sfârsitul acestei activitati
am avut o sesiune de lucru unde s-au discutat amanuntele legate de urmatoarea
întâlnire, în Polonia, încercându-se gasirea
de noi solutii pentru îmbunatatirea comunicarii între parteneri.
În concluzie, consideram ca întâlnirea de proiect a
reprezentat o oportunitate atât pentru elevii nostri, cât
si pentru profesori, de a ne îmbogati bagajul de cunostinte.
SUS
6.Skoroszyce-Polonia
(26-30 septembrie 2010)
La cea de a cincea întâlnire de proiect desfasurata
la Liceul „Zespól Szkól w Skoroszycach”- Skoroszyce,
Polonia, au participat, alaturi de tara gazda, toti partenerii implicati
în proiect: Grecia (coordonator de proiect), Spania, Germania, Italia,
Cipru, Polonia, Marea Britanie, Ungaria, Lituania si România. Liceul
nostru a fost reprezentat de elevii Uleru George, Ciorobîtca Bogdan,
si profesorii Popa Liviu Mircea (coordonator de proiect), Mariciuc Vasile,
Matei Gabriel, Onica Florin.
Tema întâlnirii a fost legata de sarbatoarea Pastelui si semnificatia
acesteia.
În seara zilei de sâmbata 26 sept. a avut loc la Nysa prima
întâlnire a echipei de proiect - profesorii participanti au
discutat amanunte legate de buna desfasurare a meeting-ului iar elevii
au fost preluati de familiile la care au fost gazduiti pe perioada desfasurarii
activitatilor în Polonia.
A doua zi a avut loc primirea oficiala la „Zespól Szkól
w Skoroszycach”- Skoroszyce, iar conducerea scolii si profesorii
polonezi ne-au prezentat scoala lor. Imediat dupa aceasta întreaga
echipa de proiect (profesori si elevi) s-au deplasat în orasul Opole,
care gazduieste Muzeul Satului (Old Village Museum). Aceasta descindere
ne-a facilitat contactul cu valori traditionale ale culturii poloneze
– arta si arhitectura populara poloneza prezinta similitudini cu
cele românesti; am avut ocazia sa sesizam însa si multe diferente,
iar constientizarea acestora se dovedeste a fi extrem de utila în
planul cunoasterii reciproce si al comunicarii. Vizita educationala la
Village Museum s-a încheiat cu o informare legata de felul în
care se pregateste pâinea si de semnificatia acestui proces în
contextul mai larg al traditiilor satesti. Seara, la Nysa, a avut loc
o sesiune de lucru în care profesorii au discutat si stabilit amanunte
necesare pentru buna desfasurare a urmatoarei întâlniri de
proiect care va avea loc la Essen – Germania, în luna decembrie
a anului curent.
Urmatoarea zi a întâlnirii de proiect a marcat o vizita educationala
în Cracovia, obiectivele vizate fiind: Castelul Regal Wawel, Colegiul
Maius si Biserica Sfânta Maria - situata în piata centrala
a orasului. Acest itinerar s-a dovedit a fi unul care ne-a permis accesarea
spiritualitatii si istoriei semnificative a Poloniei.
În ultima zi a întâlnirii de proiect din Polonia, echipa
s-a întrunit la Skoroszyce, unde fiecare tara participanta a expus
obiecte si simboluri legate de sarbatoarea Pastelui. A avut loc un wokshop
în cadrul caruia elevii au pictat oua iar profesorii, grupati în
patru echipe, au îmbinat diverse simboluri si tehnici plastice în
realizarea unui model care sa poata fi aplicat pe oua. Ziua s-a încheiat
cu festivitatea finala, în cadrul careia am cunoscut oficialitatile
locale, elevii ne-au delectat cu un program artistic, iar gazdele noastre
ne-au acordat certificatele de participare.
În concluzie, si aceasta întâlnire de proiect s-a dovedit
un real succes atât pentru elevi cât si pentru cadrele didactice
implicate, experienta dobândita sustinându-ne în demersul
nostru de integrare în fondul cultural european si de stabilire
a noi conexiuni cultural-educative .
SUS
7.Borbeck-Germania
(8-13 decembrie 2010)
La cea de-a saptea întâlnire de proiect desfasurata
la „Maedchen Gymnasium” Borbeck (MGB), Essen, Germania au
participat toti partenerii implicati în proiect: Grecia ( coordonator
de proiect), Spania, Italia, Cipru, Polonia, Ungaria, Marea Britanie,
Estonia, Lituania, România si tara gazda.
Liceul nostru a fost reprezentat de o echipa alcatuita din profesorii
Mariciuc Vasile, Onica Florin si elevele Boitan Mirabela (clasa a XI-a
D, profil mate-info), Cocea Ramona (clasa a XI-a C, profil stiinte sociale).
Tema întâlnirii a fost legata de Craciun (traditii si obiceiuri
legate de decorarea casei si împodobirea bradului; traditii culinare;
colinde). Activitatile au acoperit un spectru larg. În cadrul prezentarilor
pregatite de catre fiecare tara în parte, echipa noastra s-a distins
prin originalitate, mai întâi prin vestimentatie (port traditional
popular) dar în special prin pantomima legata de împodobirea
pomului si a casei în perioada sarbatorilor de iarna.
Prima zi a marcat sosirea echipelor de proiect în Essen.
În cea de-a doua zi a avut loc deschiderea oficiala a întâlnirii
si turul scolii, cu participarea invitatilor oficiali din partea comunitatii.
Dupa amiaza echipa de proiect s-a întâlnit la Primaria Essen
cu alte doua echipe de proiect Comenius (sunt implicate alte doua scoli
din Essen, în proiecte diferite); oficialitatile au tinut discursuri.
Seara, întreaga echipa a participat la vizionarea unui spectacol
de balet, la Aalto Theater.
A treia zi poate fi rezumata în sintagma „cultura industriala”,
întreaga echipa fiind implicata în activitati la Ruhr-Museum,
care tine de patrimoniul cultural UNESCO. S-a efectuat si o vizita educationala
la Villa Hügel, unde a locuit Alfred Krupp, personalitate care a
influentat decisiv orientarea industriala a zonei. În 2010 orasul
Eseen a fost desemnat capitala culturala a Europei, ceea ce înseamna
ca întâlnirea de proiect nu putea sa nu includa în prezentari
si alte obiective cultural-educative de importanta majora pentru regiune:
Colloseum Theatre, Folkwang Museum, Borbeck Castle, Thyssen-Krupp Zentrale,
Gruga Park, Philarmonie Essen, Old Synagogue etc.
Un loc important în cadrul întâlnirii de proiect, în
urmatoarea zi, a fost ocupat de workshop-urile la care au participat atât
elevii cât si profesorii: podoabe de Craciun, dulciuri pentru Craciun,
colinde, dansuri, alte obiecte decorative manufacturate („Casute
pentru Hansel si Gretel”). A avut loc si o sesiune de lucru cu profesorii,
în care s-au discutat amanuntele urmatoarelor întâlniri,
în special cea din Ungaria, unde tema de lucru va fi „Carnavalul”.
Ziua de lucru s-a încheiat cu prezentarea produselor realizate în
cadrul workshop-urilor, cu expozitia de postere realizate de fiecare echipaj,
interpretarea colindelor si decorarea holului cu podoabe de Craciun caracteristice
fiecarei comunitati prezente în proiect.
În dimineata ultimei zile de proiect s-au discutat detalii legate
de buna finalizare a proiectului.
Urmatoarele întâlniri de proiect vor avea loc în Ungaria,
Lituania, Italia si Grecia. Deja într-un stadiu avansat, proiectul
si-a atins obiectivele propuse pâna în acest moment, a fost
un bun prilej pentru o mai buna cunoastere a diferentelor culturale si
pentru realizarea comunicarii interculturale. De asemenea, elevii nostri
au avut sansa sa intre în contact cu alte civilizatii si obiceiuri,
acumulând experienta în planul întelegerii si schimbului
la nivel european .
SUS
8.Jászberény-Ungaria
(6-10 februarie 2011)
La cea de a opta întâlnire de proiect desfasurata
la Liceul „Klapka György” din Jászberény,
Ungaria, au participat toti partenerii implicati în proiect. Liceul
nostru a fost reprezentat de prof. Popa Liviu Mircea ( coordonator de
proiect), prof. Mariciuc Vasile si prof. Matei Gabriel.
Tema întâlnirii a fost legata de traditii si obiceiuri de
carnaval. Astfel, dupa primirea oficiala, s-a trecut la desfasurarea activitatilor
propuse în cadrul calendarului de activitati. S-a realizat un tur
al scolii prin care am luat cunostinta cu modul în care elevii scolii
îsi desfasoara activitatea.
Toti participantii au prezentat materiale legate de modul în care
carnavalul este celebrat în tarile lor. Echipa noastra a prezentat
un material realizat de elevii liceului nostru legat de traditii echivalente
carnavalului din alte tari europene. De asemenea, în cadrul acestei
întâlniri de proiect toti partenerii au avut prilejul sa cunoasca
traditii populare specifice zonei.
În prima zi a întâlnirii, dupa primirea oficiala la
liceu si turul scolii, a urmat întâlnirea cu oficialitatile
locale, la Primaria din Jászberény, unde s-au tinut discursuri.
Dupa efectuarea unei sesiuni de lucru cu profesorii, în cadrul careia
s-au discutat amanunte legate de buna desfasurare a urmatoarelor trei
întâlniri, în special cea din Lituania, grupul de proiect
s-a reunit la Biblioteca si apoi la Muzeul orasului. Ziua s-a încheiat
cu un workshop legat de carnaval (papusi, masti si decoratiuni), la care
au participat atât elevii cât si profesorii.
În cea de-a doua zi s-a efectuat o vizita educationala în
capitala Ungariei, Budapesta, obiectivele cultural-educationale vizate
fiind: Piata Eroilor, Palatul Parlamentului, Bulevardul Andrassy, Catedrala
Sfântul Stefan. Seara a avut loc un workshop legat de muzica si
dansuri traditionale maghiare.
În cea de-a treia zi s-a realizat prezentarea obiceiurilor legate
de carnaval.
Consideram ca aceasta întâlnire a fost benefica pentru fiecare
dintre tarile participante. Pentru echipajul nostru, familiarizarea cu
tema carnavalul ne va fi de real folos într-un eventual demers viitor,
în care sa organizam acest tip de sarbatoare si la noi în
tara. De asemenea am avut ocazia de a cunoaste mai multe despre specificul
tarii gazda .
SUS
9.Alytus-Lituania
(20-24 martie 2011)
La cea de-a noua întâlnire de proiect desfasurata
la „Alytaus Muzikos Mokykla” (scoala de muzica, cu un total
de 70 de elevi), au participat urmatorii parteneri implicati în
proiect: Grecia (coordonator de proiect), Italia, Cipru, Polonia, Ungaria,
Germania, Marea Britanie, Estonia, România si tara gazda. Spania
a lipsit de la aceasta întâlnire. Liceul nostru a fost reprezentat
de o echipa alcatuita din profesorii Dominte Costica (director adjunct),
Onica Florin, Eremei Pavel si elevul Pârâu Dan (clasa a X-a
C, profil mate-info). Tema întâlnirii a fost „Jocuri
muzicale”.
Prima zi a marcat sosirea echipelor de proiect în Alytus. În
cea de-a doua zi, a avut loc deschiderea oficiala a întâlnirii
si turul scolii, apoi a avut loc întâlnirea cu oficialitatile,
la Primaria Alytus. Primarul orasului a tinut un discurs în care
a aratat felul în care colaboreaza Primaria si scoala în astfel
de proiecte („Alytaus Muzikos Mokykla” fiind implicata recent
si într-un proiect Grundvig, în parteneriat cu alte 4 scoli
europene). Ne-a facut si o succinta prezentare a zonei si orasului, dupa
care am vizionat doua filmulete de prezentare.
Dupa întâlnirea cu reprezentantii municipalitatii, s-a desfasurat
primul work-shop al întâlnirii, „Creating Song for Europe”
(imnul întâlnirii). Cântecul a fost compus de tara gazda,
iar fiecare echipaj a contribuit la forma finala a imnului prin schimbarea
a câte doua note, în anumite zone ale partiturii, prestabilite
de catre gazde. Dupa efectuarea schimbarilor s-a trecut la învatarea
si exersarea imnului, în vederea prezentarii lui în cadrul
festivitatii finale. Dupa o scurta pauza, s-a efectuat prezentarea jocurilor
muzicale. Echipajul nostru a prezentat cântecul traditional „Alunelul”,
care a fost adaptat la forma de dialog muzical însotit de miscare
(dansul specific). Jocul nostru muzical a fost apreciat si învatat
foarte repede, toti elevii participanti reproducându-l pe scena
salii de festivitati a scolii. Acelasi lucru s-a întâmplat
cu fiecare joc muzical, al fiecarui echipaj în parte.
În cea de-a doua zi s-a efectuat o vizita educationala în
satul traditional Trakai, care a culminat cu turul Castelului Trakai,
construit de cel mai important duce lituanian. Am avut astfel ocazia sa
aflam date importante despre istoria lituaniana precum si detalii etnografice
ale zonei.
Un loc important în cadrul întâlnirii de proiect, în
urmatoarea zi, a fost ocupat de vizita educationala la „St.Benedikto
Gymnasium” din Alytus, o scoala cu patronaj religios si cu dotari
exceptionale (sala de sport interioara, bazin de înot, laboratoare
de stiinte, sala de festivitati, sali special amenajate pentru practicarea
artelor platice; pe holurile largi erau expuse lucrarile plastice ale
elevilor, precum si alte materiale de prezentare, diplome, proiecte, etc.).
În aceeasi zi, descinderea la Muzeul Regional Alytus, ne-a prilejuit
cunoasterea aprofundata a culturii si obiceiurilor lituaniene reprezentate
în zona. În dupa amiaza aceleiasi zile a avut loc o sesiune
de lucru cu profesorii, în cadrul careia s-au dezbatut amanunte
legate de finalizarea proiectului. Seara a avut loc festivitatea finala,
în cadrul careia gazdele ne-au încântat cu un excelent
program muzical, sustinut de elevii scolii lituaniene, în final
prezentându-se imnul proiectului nostru.
În dimineata ultimei zile s-au discutat ultimele detalii legate
de întâlnirile de proiect din Italia si Grecia. Aceasta întâlnire
de proiect s-a dovedit extrem de utila pentru echipajul nostru, în
sensul largirii experientei de comunicare în spatiul comunitatii
europene .
SUS
10.Crotone-Italia
(12-17 mai 2011)
La cea de a zecea întâlnire de proiect desfasurata
la „Institutio statale d’istruzione Gian Vincenzo Gravina”
din Crotone, Italia, au participat toti partenerii implicati în
proiect. Liceul nostru a fost reprezentat de prof. Mihai Doinita (directorul
scolii noastre), prof. Manea Daniela si elevele Scafariu Ivona (XI D)
si Postoi Sarah (XI D).
Tema generala a întâlnirii a fost „European Day”.
Fiecare participant la proiect a pregatit spre prezentare aspecte dintre
cele mai comune, reprezentative pentru tara de provenienta. În plus
fiecare echipa de proiect a dezvoltat cîte o tema specifica: Spania
– Originea diferitelor limbi, Cipru – Atractii turistice,
Estonia – Geografie, Marea Britanie - Sports Quiz, Polonia –
Obiceiuri culinare, Ungaria – Patrimoniu cultural, Germania –
Moda la tineri, Lituania – Muzica, Grecia – Jocurile olimpice
. Echipa româna a pregatit materiale legate de 9 Mai – Ziua
Europei în Mass-media.
?coala care a gazduit întâlnirea este un gimnaziu cu trei
corpuri situate în locatii diferite, în functie de urmatoarele
specializari: stiinte sociale, stiinte economice si studii lingvistice.
Elevii nu provin numai din Crotone, ci si din împrejurimi. Primirea
oficiala a avut loc în cancelaria scolii. S-a realizat un tur al
scolii, în cadrul caruia am putut observa felul si mediul în
care elevii italieni îsi desfasoara activitatea educational-informativ-formativa.
S-au putut viziona în holul scolii si panourile de prezentare ale
întâlnirilor anterioare.
În cursul zilei s-a efectuat întâlnirea cu autoritatile
locale, la Primaria Crotone, unde elevii au cântat imnul national
al fiecari tari participante în proiect. S-au tinut discursuri oficiale
si s-au vizionat materiale informative despre Crotone, pregatite de catre
autoritati.
Întoarcerea la „Institutio statale d’istruzione Gian
Vincenzo Gravina” a consemnat organizarea si realizarea prezentarilor
legate de tema întâlnirii. Profesorii din echipa româna
de proiect au purtat costume traditionale iar cele doua eleve ale noastre
si-au animat prezentarea cu un dans tematic. Echipajul nostru a organizat
si un mini-stand de prezentare, unde au fost expuse obiecte reprezentative
pentru o serie de activitati si preocupari des întâlnite în
tara noastra: produse culinare specifice, obiecte din ceramica, tesaturi,
împletituri.
Conectarea la patrimoniul cultural existent în arealul geografic
care a gazduit a zecea întâlnire de proiect s-a realizat prin
efectuarea vizitelor educationale la Castelul medieval al lui Carlo al
V-lea, situat în partea veche a centrului orasului cât si
printr-o descindere informativ-culturala la Muzeul Crotone. În ziua
urmatoare schimbul cultural a fost continuat în rezervatia marina
de la Isola Capo Rizzuto (patrimoniu arheologic pe tarm), la Castelul
Aragonese si la Capo Colonna (biserica, parcul arheologic si ultima columna
dorica a templului dedicat Herei). Ziua s-a încheiat cu participarea
întregii echipe de proiect la un festivalul religios local care
se organizeaza la Capo Colonna anual, dedicat Sfintei Maria.
În ultima zi a întâlnirii profesorii au participat la
o sesiune de lucru în care s-au discutat detaliile întâlnirii
finale de proiect din Grecia .
SUS
11.Salonic-Grecia
(18-23 iunie 2011)
La întâlnirea finala de proiect desfasurata
la „Kalamaria Gymnasium” din Kalamaria, Salonic - Grecia au
participat toti partenerii implicati în proiect: România,
Italia, Cipru, Polonia, Ungaria, Germania, Marea Britanie, Estonia, Lituania,
Spania, România si tara gazda (coordonator de proiect). Liceul nostru
a fost reprezentat de o echipa alcatuita din profesorii Dominte Costica
(director adjunct), Matei Gabriel, Mariciuc Vasile si elevii Uleru George
(clasa a X-a C), Ionescu Georgiana (clasa a X-a C), Stan Corina (clasa
a XI-a D), Budescu Vlad (clasa a XI-a D) . Tema întâlnirii
a fost „Ziua Europei”.
Prima zi a marcat sosirea echipelor de proiect în Kalamaria, care
au avut ocazia de a avea un prim contact cu traditiile specifice tarii
gazda prin participarea la un Festival de cântece si dansuri traditionale
organizat de comunitatea din Kalamaria. Familiarizarea cu universul cultural
al tarii gazda a continuat în a doua zi, când s-a efectuat
o vizita educationala în Ouranopoli, un sat traditional grecesc
si la Stagira, locul în care s-a nascut filosoful antic grec Aristotel
(supranumit si Stagiritul).
Primirea oficiala la unitatea scolara a avut loc în cea de-a treia
zi, când a avut loc si turul scolii. Participantii s-au bucurat
si de expozitia cu materialele de la toate întâlnirile proiectului
nostru.
A urmat întâlnirea cu reprezentantii municipalitatii, membrii
echipei de proiect având ocazia sa cunoasca atât pe oficialii
Primariei cât si pe cei ai Prefecturii. Periplul cultural a continuat
în aceeasi zi cu descinderea educativa la Muzeul de Arheologie al
orasului, fiecare participant experimentând o imersiune profunda,
ghidat de vestigiile uneia dintre cele mai influente culturi ale antichitatii.
Elevii au participat la un workshop în care a fost exersat imnul
proiectului nostru („Cântec pentru Europa”), compus
în cadrul unui alt workshop, cel din Lituania. Sesiunea de lucru
cu elevii a fost completata si de repetitii pentru festivitatea finala
a proiectului, care se constituie în fond ca unul dintre produsele
finale.
Ziua s-a încheiat cu participarea întregii echipe de proiect
la Festivitatea de încheiere a anului scolar la „Kalamaria
Gymnasium”.
Ultima zi a proiectului o putem considera încununarea unei colaborari
europene de doi ani, lucru care s-a vazut din plin în cadrul festivitatii
finale. S-au prezentat produsele muncii în echipa, iar elevii nostri
si-au exprimat verbal impresiile adunate în aceasta perioada, emotionante
prin sinceritate.
SUS
|